Anasayfa Yazan: Ofixboy

Hileli kahve nasıl anlaşılır?

Merhaba sevgili okurlarım! Bu hafta kahve severleri yakından ilgilendiren çok önemli bir konuyu ele alacağım. Malumunuz, son zamlarla birlikte kahve fiyatları epeyce arttı. Ofislerde ve evlerde en çok tüketilen sıcak içeceklerden biri olan kahvenin zamlanması, merdiven altı faaliyet gösteren Continue Reading

Kombi basıncı neden yükselir?

Merhaba sevgili okurlarım! Hiç başınıza geldi mi, bilmiyorum. Doğal gaz kombilerde bazen su basıncı bir anda yükseliyor. Bahsettiğim bu yükseliş 1.5 ile 2 bar arasındaki yükseliş değil. Basınç bazen 1.5 bar düzeyinden 2.5 bar ve üzerine doğru birden yükselebiliyor. Bu gibi durumlarda kombinizin güvenlik ventilinin devreye girmesi ve su tahliyesi yaparak basıncı düşürmesi Continue Reading

Hoş Geldin 2022

Merhaba sevgili okurlarım! Acı tatlı birçok anıyla bir yılı daha geride bırakıyoruz. 2021 yılı birçok bakımdan 2020’den daha iyi geçti. İnşallah bu yıl yapmak isteyip de yapamadığımız şeyleri 2022’de gerçekleştirir, çok daha mutlu ve güzel bir yıl geçiririz. Ofix.com ailesi olarak hepinizin yeni yılını en içten dileklerimizle kutluyor, yeni yılın herkes için Continue Reading

Yılbaşı Gecesi Evde Oynanabilecek En Güzel 10 Oyun

Merhaba sevgili okurlarım! Göz açıp kapayıncaya kadar geçen bir yılı daha geride bırakmaya hazırlanıyoruz. 2021’e girerken pek çok bakımdan daha umutluyduk. Pandeminin büyük ölçüde kontrol altına alınacağını, işlerin düzeleceğini düşünüyorduk. Oysa yeni çıkan omicron varyantı dünyayı kasıp kavurmaya başladı. Yakında ülkemizde de artış görülebilir. Dolar deseniz Continue Reading

Kahve filtre kağıdı nedir ve nasıl kullanılır?

Merhaba sevgili okurlarım! 2 yıla yakın bir süredir devam eden koronavirüs salgını hayatımızın pek çok alanında önemli değişimler meydana getirdi. Bunlar içinde en önemlilerinden biri şüphesiz ki uzaktan çalışma sistemine geçişti. Salgın döneminde başlayan uzaktan çalışma sistemi pek çok şirkette kalıcı hale geldi. Beyaz yakalı diye tabir ettiğimiz kitlenin önemli bir Continue Reading

Kahvenin lezzetini etkileyen faktörler nelerdir?

Merhaba sevgili okurlarım! Kahve pişirme sanatında uzun yıllar içinde edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşacağım bir blogla yine huzurlarınızdayım. Kahve konusunda bugüne kadar çok şey yazdım, ama yazdıklarım yazacaklarımın yüzde 1’ine bile henüz ulaşamadı! Zira kahve pişirmek gerçekten de bir sanattır ve bu sanatta her gün yeni bir şeyler öğrenebilirsiniz. Çok Continue Reading

Monitör kullanırken nelere dikkat etmek gerekir?

Merhaba sevgili okurlarım! Masa başı işlerde çalışanlar günün büyük bir bölümünü bilgisayar başında ve monitöre bakarak geçiriyor. Monitör kullanımı kas ve eklem sağlığını doğrudan etkileyen konulardan biridir. Beyaz yakalı diye tabir ettiğimiz kitlede oluşan sırt, bel ve boyun ağrıları, büyük ölçüde yanlış oturma şekilleri ve monitör karşısındaki yanlış konumlardan Continue Reading

Kahve lekesi nasıl çıkar?

Merhaba sevgili okurlarım! Bu aralar biraz sakarlaştım. Geçen gün evde temizlik yapmıştım, çok yorulunca şöyle kendime güzel bir yorgunluk kahvesi hazırlayayım dedim. Sıcak su hazır olunca nescafeyi güzelce karıştırarak kahvemi hazırladım. Fakat bir anda elim kaydı ve o güzelim kahve üzerime döküldü. Hem tişörtüm mahvoldu, hem de halı. Yahu dedim, oldu mu bu şimdi! Evet Continue Reading

Şeker nasıl saklanmalı?

Merhaba sevgili okurlarım! Malumunuz, devir ekonomi devri. Her şeye zam üstüne zam geliyor. Ofislerde ve evlerde tasarruf önlemleri konusunda farkındalıklar giderek artıyor, israfı önlemek için gerekli önlemler alınıyor. Tasarruf konusunda sadece bütçe kısıntısı yapmak yeterli değildir. Aynı zamanda da elindekilere sahip çıkmayı bilmek gerekir. Hangi konuda olursa olsun, Continue Reading

Kahve nasıl saklanmalı?

Merhaba kahvesiz yaşayamam, kahve kırmızı çizgimdir, gözümü açar açmaz kahveye saldırırım, diyen sevgili okurlarım! Merhaba kahve tiryakileri, sevgili beyaz yakalılar, sevgili öğrenciler! Size de merhaba o site senin, bu site benim diyerek dolaşıp uygun fiyata kahve bulmaya çalışan sevgili okurlarım! Mesele güzel ve uygun fiyata kahve bulmak değil arkadaşlar, kahveyi doğru Continue Reading

Fotokopi kağıtları nasıl saklanmalı?

Merhaba sevgili okurlarım! Ofis sarf malzemesi giderleri arasında en önemli kalemlerden biri şüphesiz ki fotokopi kağıtlarıdır. Ne tür bir iş yapıyor olursanız olun, çıktı almanız veya fotokopi çekmeniz gereken durumlarla karşılaşabilirsiniz. Eğer muhasebe, pazarlama veya insan kaynakları gibi çıktısı, fotokopisi bol bir alanda çalışıyorsanız fotokopi kağıtları en önemli Continue Reading

Kargo teslim alırken nelere dikkat etmek gerekir?

Merhaba sevgili okurlarım! Pandemiyle birlikte internet üzerinden verilen siparişlerin oranında ciddi bir artış gerçekleşti, e-ticaret sektörü hızlı bir büyüme ivmesi yakaladı. Sipariş adetleri yüzde 68 oranında artarken e-ticaret hacmi yüzde 66 oranında artarak 136 milyar TL’den 226 milyar TL’ye ulaştı. Dünya genelinde ise e-ticaret hacminde artış oranı yüzde Continue Reading

Sıfır atık renk skalası nedir?

Merhaba sevgili okurlarım! Belki birçoğunuz biliyordur ama bilmeyenler için söyleyeyim. 2019 yılında yürürlüğe giren Sıfır Atık Yönetmeliği ile birlikte kamuda ve özel sektörde atık türlerinin ayrıştırılarak geri dönüşüme kazandırılması zorunlu hale geldi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından başlatılan sıfır atık projesi kapsamında geri dönüşüm kutusu kullanımı teşvik Continue Reading

Kediye süt verilir mi?

Merhaba sevgili okurlarım! Sokaktan geçen 100 kişiye sorsak kediye süt verilir mi diye, belki 90’dan fazlası evet verilir der. Nasıl demesinler ki! Hatta sütün kediler için çok faydalı olduğunu, kedilerin her gün süt içmesi gerektiğini bile söyleyebilirler. Bu tür “bilgiler” küçük yaşlardan itibaren zihinlerimize kazınıyor. Annemiz veya komşu teyzemiz soğuk havalarda Continue Reading

Günlük kahve tüketimi ne kadar olmalı?

Merhaba sevgili okurlarım! Bugün 1 Ekim, yani Dünya Kahve Günü. Öncelikle tüm kahve severlerin bu özel gününü kutlamak istiyorum. Dünyanın pek çok ülkesinde 1 Ekim, Dünya Kahve Günü olarak kutlanıyor. Pek çok insanın hayatında kahvenin önemli bir yeri var. Sabah uyanır uyanmaz kahveye saldıran insanların sayısı hiç de az değil. Ofiste veya evde çalışırken, mola […]Continue Reading

Kullanılmış poşet çaylar nasıl değerlendirilir?

Merhaba sevgili okurlarım! Havalar nasıl da birden soğudu, öyle değil mi! Bu aralar ofislerde ve evlerde ısınmak için kombi ve klima kullanımı arttı. Ve tabii sıcak içecek tüketimi de artıyor. Biliyor musunuz arkadaşlar, poşet çaylar yalnızca çay içmek için değil, başka birçok iş için de kullanılabilir. Ofiste veya evde içtiğiniz poşet çayları atmak yerine biriktirirseniz Continue Reading

Kedi alerjisi nedir?

Merhaba sevgili okurlarım! Hayvanlar aleminin en sevimli varlığı hangisidir diye sorsam, eminim birçoğunuz kedi der. Ben de böyle düşünüyorum, kediler gerçekten de çok sevimli varlıklar. Fakat herkes böyle düşünmeyebilir. Özellikle kedi alerjisi olanlar için kediler büyük bir sorun olabilir. Eğer evde kedi besliyorsanız, bu sevimli varlıkla vakit geçirmekten çok keyif Continue Reading

Kurşun kalemlerdeki harfler ve numaralar ne anlama geliyor?

Merhaba mini mini birler, çalışkan ikiler, tembel üçler, dayak yiyen dörtler! Misafir beşler, altınımı çalan altılar, size de merhaba! Yemeğimi yiyen yediler, seke seke giden sekizler, doktor olup kaçan dokuzlar, nerede olduğunu bilmediğim onlar, size de merhaba! Tüm öğrenci kardeşlerim için 2021-2022 eğitim öğretim yılının başarılı ve daha da önemlisi sağlıklı geçmesini Continue Reading

Beyaz şeker mi, esmer şeker mi?

Merhaba sevgili okurlarım! Bilenler bilir, ben çayımı da kahvemi de şekersiz içerim. Öğrencilik yıllarımdan kalma bir huyum var; günde 2 bardak nescafe, 2 bardak çay ve 1 fincan Türk kahvesi olmazsa olmazımdır. Vücuda bu kadar çok kafein girince kafa süper çalışıyor! Ancak bunun zararları da var elbette. Bu zararları en aza indirmek için hayatımdan şekeri […]Continue Reading

Dondurma yerken nelere dikkat etmek gerekir?

Merhaba sevgili okurlarım! Ağustos ayının bu son Ofixboy gününde hepinizi en içten duygularımla selamlıyorum. Nasılsınız arkadaşlar, nasıl geçti Ağustos ayı? Çok sıcaktı, değil mi? İklim değişikliği, küresel ısınma, sıcak hava dalgaları derken epeyce bunaldık. Serinlemek için klimalara, soğuk içeceklere ve tabii ki dondurmaya saldırdık. Dondurmayı sevmeyenimiz yoktur Continue Reading

Ceviz hafızayı güçlendirir mi?

Merhaba arkadaşlar! Farkındasınız değil mi, cihazlar akıllandıkça insanlar (aptallaşıyor, demek istemiyorum, yumuşatarak söyleyeceğim) zihinlerini daha az ve yetersiz şekilde kullanıyor. Cep telefonları hayatımıza girmeden önce en az 5-6 telefon numarasını ezbere söyleyebiliyorduk. Cep telefonları çıktıktan sonra bazen kendi numaramızı söylerken bile tereddüt Continue Reading

Maden suyu ile soda arasındaki farklar nelerdir?

Geçen gün gittiğim kafede kahvemin yanında söylediğim maden suyunun yerine soda getiren, değiştirmesini istediğim halde bu ikisinin aynı şey olduğunu iddia edip benimle polemiğe giren sevgili garson kardeş, bu haftaki blogumu sana ithaf ediyorum! Bak güzel kardeşim, ben sana fırça çekmem, ama sen bu kafayla çok fırça yersin, demedi deme! Sen sen ol, hiçbir zaman […]Continue Reading

Çikolata mutluluk verir mi?

Merhaba arkadaşlar! Şu sıralar toplum olarak en çok ihtiyaç duyduğumuz şey nedir diye sorsanız, mutluluk cevabını veririm. Malumunuz, güzelim ormanlarımız cayır cayır yandı. Yanan her ağaçla birlikte içimiz yandı. Söndürme çalışmalarını büyük üzüntü içinde izledik. Korona deseniz, yeniden yükselişe geçti. Son 2-3 hafta içinde rakamlar fena halde cozuttu. Tatil sezonu Continue Reading

Soğuk su içmenin zararlarını biliyor musunuz?

Merhaba sevgili okurlarım! Sıcak bir İstanbul sabahında, bilgisayarımın başında papatya çayımı yudumlarken kısık sesimle hepinizi en içten duygularımla selamlıyorum. Evet, kısık sesimle, çünkü bu aralar çok fazla soğuk su içtim ve sesim kısıldı. Birkaç güne kadar geçeceğini tahmin ediyorum. Ses tellerimi rahatlatmak içinse bitki çayı tüketiyorum. Benim favorim papatya Continue Reading