Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Merhaba sevgili beyaz yakalılar! Kış henüz gelmemiş olsa da havalar soğumaya başladı. Kış için evlerde ve ofislerde hazırlıklar devam ederken bünyemizi ihmal etmemeliyiz. Eğer soğuklardan etkilenir de hasta düşersek, yaptığımız onca hazırlık boşa gidebilir. Tabii, şu koronavirüs illetini de unutmamak lazım. Allah korusun, olası bir enfeksiyon halinde bağışıklık sistemimizin güçlü olması lazım. Bu haftaki blogumda sizlere, bağışıklık sistemini güçlendiren besinler hakkında birkaç şey söyleyeceğim. 

Lahana Turşusu

Evet, lahana turşusunu ilk sıraya koyuyorum arkadaşlar. Hiç öyle çikolata, çilekli puding vs. beklemeyin. Onlar başka listelerin konusu. Lahana turşusu ve benzeri fermente gıdalar, vücudunuzu hastalık yapan bakteri ve virüslerden korumaya yarayan yararlı bakterileri ayakta tutar, görevlerini layıkıyla yerine getirmelerine yardımcı olur. Korona döneminden bu yana ne çok dezenfektan kullandık, öyle değil mi? Tüm bakteriler zararlı değildir arkadaşlar, bağırsak floramızda yaşayan faydalı bakterileri yaşatmamız lazım. Lahana turşusu bunun için güzel bir besindir. 

Turp

Vücutta oluşması muhtemel enfeksiyonlara ve iltihaplara turp ile önlem alabilirsiniz. Her gün bir adet turp yiyebilir veya salatanızda kullanabilirsiniz. Turpun faydaları o kadar çok ki, yandaki linki tıkladığınızda bunların neler olduğunu görebilirsiniz. Bağışıklık sisteminizin ihtiyaç duyduğu pek çok vitamin ve mineral turpta mevcut. 

Portakal

C vitamini denildiğinde akla ilk gelen besin şüphesiz ki portakaldır. Hem soğuk algınlığı riskiniz için, hem de sinirinizi stresinizi yatıştırmak için portakalın faydaları oldukça yüksektir. Bu meyveyi sakın ihmal etmeyin. 

Sarımsak

Evde çalışıyorsanız ne âlâ, bol bol sarımsak tüketebilirsiniz, tabii ev halkını da rahatsız etmemek şartıyla. Ofiste biraz zor olsa da sarımsak tüketiminizi arttırarak bağışıklık sisteminizi kış aylarına hazırlayabilirsiniz. Doğal antibiyotikler içinde en güçlülerinden biri olan sarımsağın faydaları bu şifalı besinden yüzlerce yıl tedavi amaçlı yararlanmayı sağlamış. Antibiyotik olmanın yanı sıra sarımsak, aynı zamanda da antimikrobiyal ve antiviraldir, yani hem mikroplarla, hem de virüslerle savaşır. 

Bal

Son olarak baldan biraz bahsedeyim. Bu mucizevi besinin en önemli özelliği, zararlı olan her şeye “anti” olmasıdır; yani antiviraldir, antibakteriyeldir, antimikrobiyaldir. Günde 1 kaşık bal tüketirseniz hem bağışıklık sisteminiz güçlenir, hem de hastalıkları daha kolay atlatabilirsiniz. 

Hepinize sağlıklı günler diliyorum. 

Ofixboy… 

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir