Beyni Sağlıklı Tutmanın Yolları

Merhaba sevgili beyaz yakalılar! Bu haftaki blogumda çok önemli bir konuya temas edeceğim. Biliyorsunuz, beynimiz vücudumuzdaki en önemli organlardan biri. Her beyin yaşla beraber değişiyor. Tabii bununla beraber zihinsel fonksiyonlarımız da değişiyor. Maalesef “bunama” oldukça yaygın bir durum ve yaşlanmanın en çok korkulan sonuçlarından biri. Ama neyse ki, birazcık çabayla beyni genç ve sağlıklı tutmak mümkün. Beyni sağlıklı tutmanın yolları hakkında işte benden size birkaç öneri:

Meditasyon Yapmak

Meditasyonun beynimize sayısız nörolojik faydası var. Stres ve anksiyeteyle başa çıkmamıza yardımcı olmasının yanı sıra meditasyon konsantre olmak, zihni netleştirmek ve duygusal anlamda dengede kalmak için de ideal. Bu konuda hatta Headspace gibi bir mobil uygulamayla denemeye başlayabilirsiniz. 

Öğrenmeye Açık Olmak

Egzersiz yapmak nasıl kaslarımızı güçlendiriyorsa, zihinsel olarak uyarılmak da beynin kapasitesini yükseltiyor ve zihni keskinleştiriyor arkadaşlar. Beyni sağlıklı tutmanın yolları içinde yeni bir dil öğrenebilir, bir müzik aletiyle ya da kitap okuyarak veya başka hobilerle beyin yaşlanmasının önüne geçebilirsiniz. Önemli olan, meraklı ve öğrenmeye açık olmak!

Sağlıklı Beslenmek

Sağlıklı beslenmek sadece fit bir görünüme değil, aynı zamanda fit bir beyne sahip olmanızı da sağlıyor arkadaşlar. Şu an beslenme uzmanlarının görüş birliği yaptığı beslenme türü, Akdeniz tarzı beslenme. Yani yeterli miktarda balık, tavuk, yumurta, süt ve sağlıklı yağlar (balık yağı, zeytinyağı, fındık gibi) tüketmek ve kırmızı et, işlenmiş gıda ve şeker tüketimini azaltmak. 

Sosyalleşmek

Sosyalleşmek herkes için çok kolay bir iş değil, ama beyni sağlıklı ve zihni fit tutmak için aslında çok önemli. Başkalarıyla etkileşim halinde olmak ve sizi destekleyen bir arkadaş çevresine sahip olmak iyi olma hissini tetikler. Ve izolasyona ya da depresyona karşı sizi korur. Ayrıca bilişsel becerilere iyi geldiği ve hafızayı güçlendirdiği de araştırmalar tarafından ispatlanmış.

Güzelce Dinlenmek

Vücudumuz uyku esnasında dinlenir ve kendini sonraki gün için hazırlar. E zaten iyi bir uykunun önemini biliyorsunuz sevgili okurlarım, değil mi… Uyku sadece vücuda değil, beyne de çok iyi geliyor, özellikle de hafıza konusunda. (Sınavdan önceki akşam uyumadan hemen önce ezberlenen şeyler çok iyi akılda kalırdı, hatırlarsınız.) Uzmanların çoğu günlük 6-8 saatlik uykunun yeterli olduğunu söyler. Ama birçoğuna göreyse önemli olan nicelik değil, nitelik. 

Haftaya görüşmek üzere. 

Ofixboy…

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir